Primele două generaţii ale lui Forester nu au fost tocmai pe gustul tuturor, în ciuda faptului că ele au rămas în continuare cele mai bine vândute modele din gama Subaru, atât în Statele Unite cât şi în Australia.
Desigur, formele pătrăţoase, silueta masculină, fiabilitatea şi pedigree-ul WRC al acestui constructor japonez au fost patru caracteristici care au transformat acea maşină dintr-un 4×4 aparent plictisitor în ceva cu totul special.
Întorcându-ne totuşi în prezent, noua generaţie de Forester a trebuit să se conformeze modei de astăzi şi să crească în dimensiuni, pentru ca şoferii săi să poată “da ochi în ochi” cu şoferi de SUV-uri veritabile precum Honda CR-V sau Toyota Rav4 – doi dintre cei mai mari rivali ai noului Forester.
Pe şosea, comportamentul său nu ne-a dezamăgit nici la drum lung, nici pe viraje şi putem spune că atît propulsorul de 2,0 litri, cît şi cel de 2,5 (în special acesta) s-au comportat foarte bine din punct de vedere dinamic.
La noi în ţară ne putem aştepta şi la o variantă cu un motor boxer diesel de 2,0 litri, 150 CP şi 350 Nm, disponibil începând cu toamna lui 2008.
Pentru versiunea completă şi extrem de spectaculoasă a test-drive-ului nostru, citiţi noul număr al revistei ProMotor din luna aprilie.